Monday 29 November 2021

THE 4TH

Bersawang dah blog aku nih..

Sje nk mencoret kenangan kt sni..sbb skg ni aku perasan aku makin pelupa..byk bnde yg aku lupa bl makin tua ni..

So kte simpan kenangan kt sni utk tatapan masa akn dtg..

Awl thn 2021 aku selalu tak sihat jer..ingatkan normal la sbb berubah angin tukar tmpat kje kan..lgpn time ni tgh teruk dgn wabak Covid..Berat badan pn turun mendadak, dari 64 KG - 54 KG.

Tp, last2 decide nk buat ujian air kencing sbb bln Ramadhan tu aku dpt puasa penuh..musykil jgk kan, sbb period aku biasenye teratur..and as per expected, aku mengandung lg setelah 5thn lebih.. So pg la buat buku pink. At first, doc scan ade fibroid and cyst dlm rahim, tp dah masuk 3-4bln, hilang dah fibroid and cyst tu..kuasa ALLAH.

Tp mcm biasa la, tiap kali mngndg BP aku msti low..monitor BP reading dgn amik vitamin Zincofer jer.. Alhamdulillah baby sihat.on track tumbesaran nya..cuma this time baby kecik sikit drp abg2 dier..

Byk bezanya mngandung kali ni, aku xde sgt morning sickness, tp selalunya loya, muntah2 belah malam..kulit pn jd buruk..gatal2. hitam2 kesan tempat garu tu..Tak lalu langsung nk mkn daging, asyk nk mkn seafood, sayur jer..kdg2 craving nk mkn kek.

Hari ni dah 36w..EDD 24/12/2021..tp kebiasaannya aku msti bersalin lg awl dr EDD. Doc pn 3 kali buat scan ni sbb mse awl prgnncy tu bacaan scan dgn tarikh EDD aku xsama. klu ikut last day period, spttnya baby lahir 3/1/2022, tp klu ikut scan..24/12/2021. Berdebar pulak nk tggu kelahiran yg ni..yelah, dah lme x bersalin kan..rse mcm beranak sulong balik..

Semoga semuanya dipermudahkan..semoga anak mama lahir dengan selamat dan sihat.


No comments:

Post a Comment